Канал, збудований для скорочення 7000-кілометрового морського шляху з Європи до Азії навкруги Африки, був зведений під керівництвом Фердинанда Лессепса за рахунок фінансових капіталовкладень банківського дому Ротшильдів.
У 1854 році Фердинанд Лессепс, колишній французький консул в Каїрі, підписав секретну угоду з турецьким губернатором Єгипту Саїд-пашою про будівництво каналу через Суецький півострів і право на його експлуатацію потягом 99 років. До 1856 року інтернаціональною групою інженерів був виконаний проект робіт, реалізація котрого була покладена на спеціально створену "Компанію Суецький канал".
Будівництво почалось в 1859 році силами місцевих робітників, залучених до ручних землекопальних робіт, і лише згодом з'явились будівельники з Європи з відповідною інженерною технікою. Однак важкі умови праці і епідемія холери не дали можливість завершити зведення каналу вчасно і лише в 17 листопада 1869 році, на чотири роки пізніше запланованого терміну, Суецький канал був відкритий для судноплавства.
З самого початку він був глибиною до 8 метрів, шириною по дну 24 метри і по поверхні води 70-100 метрів. За перший рік після відкриття по каналу пропливло лише близько 500 суден, і тільки в 1876 році, коли Велика Британія стала основним акціонерним власником каналу, Суецький канал був реконструйований і став одним із найзавантаженіших транспортних маршрутів.
У 1956 році він був націоналізований Єгиптом і з тих пір декілька разів закривався для судноплавства із-за арабо-ізраїльських воєн. Сьогодні по ньому щоденно пропливає близько 50 суден.
ВЕЛИКЕ РОЗСЕЛЕННЯ СЛОВ'ЯН
Коментарі
Дивіться також
• Гамаль Насер — перший президент Єгипету, 1953
• Зведено Асуанську плотину, 1970