Анонсуючи "Model T" в жовтні 1908 року, Генрі Форд заявив: "Я збудую машину для народу". Це була досить смілива заява, оскільки перші автомобілі були достатньо дорогі і придбати їх могли лише вершки суспільства. "Model T" була першим авто, розрахованим на середній клас, — економічна, проста в обслуговуванні, надійна машина коштувала відносно небагато, 850 доларів, але теж була не по кишені більшості громадян США. Зробивши ставку на масового споживача, компанія Ford Motor почала шукати шляхи для зниження собівартості продукції. І те революційне рішення, котре було знайдене Генрі Фордом, назавжди змінило не тільки автомобільну а, загалом, всю ідустрію.
Прототипом конвеєрних ліній Форда були м'ясопереробні заводи, збудовані в 19 століттв в Чикаго і Цинцинатті — підвішені на гаках туші забитих корів рухались по цеху по спеціальних дротах від робітника до робітника, кожен з яких виконував одну з необхідних операцій по переробці і пакуванню м'яса. Розробивши аналогічну лінію, пристосовану для збирання стартерів, Генрі Форд випробував її на початку 1913 року: 29 робітників виконували 29 операцій над пристроєм, котрий рухався між ними по спеціальному транспортеру. Це скоротило час збирання стартера з 20 хвилин до 13, а після набуття робітниками нових навичок — до 5-и.
Окрилені успіхом експерименту, інженери Форда створили дві аналогічні лінії для збирання двигуна і трансмісії до "Model T", а 7 жовтня 1913 року — для монтування шасі автомобіля. Таким чином основні технологічні операції по збиранню автомобіля почали виконуватись на конвеєрі, що дало змогу, після деяких удосконалень, в 1916 році знизити ціну "Model T" до 360 доларів. Згодом з конвеєрів заводів Форда "Model T" почала виходити кожні 24 секунди і ціна на машину впала нижче 300 доларів. До кінця 1916 року половина всіх машин світу були автомобілі "Model T".
До 1927 року, коли "Форд Модель Т" було знято з виробництва, їх було виготовлно і продано більше 15 мільйонів екземплярів.
Коментарі
Дивіться також
• Патент на дизельний двигун, 1893
• «Квадрицикл» Гері Форда, 1896
• Народний автомобіль Адольфа Гітлера, 1938