Вантажне судно «Фаїна» було збудоване в 1978 році у Швеції і після численної зміни власників і назв в 2007 році стало власністю панамській компанії Waterlux AG, яка здійснювала управління ним через свою українську філію SC Tomex of Tomex Team Inc, розташовану в Одесі. «Фаїна» здійснювала вантажоперевезення під прапором Белізу і у вересні 2008 році вийшло з порту Октябрьск (біля Миколаєва) в кенійський порт Момбаса з військовим вантажем — 33 танки Т-72, пересувна ракетна установка BM-1 ГРАД, вогнепальна зброя та інше військове обладнання, офіційно призначене для уряду Кенії.
25 вересня 2008 року, перебуваючи в Індійському океані біля узбережжя Сомалі, судно було захоплено групою з близько 50 піратів, які назвали себе Регіональною береговою охороною. В цей час на ньому перебувала 21 особа — 17 громадян України, 3 громадянина Росії та один — Латвії. Це було вже 62-е за рік захоплення судна у цих водах. Враховуючи специфіку вантажу, 27 вересня пірати зажадали безпрецедентно високу суму викупу — 35 мільйонів доларів, погрожуючи підірвати корабель.
Росія, Сомалі, Україна, Великобританія, Сполучені Штати і НАТО заявили про готовність спільними зусиллями звільнити судно. Кенії самоусунулась від інциденту, відмовившись від операції по звільненню і ведення переговорів з піратами. 28 вересня пірати знизили суму викупу в сім разів — з 35 до п'яти мільйонів доларів. За словами представника Східно-африканської морської програми сприяння Ендрю Мвангури, сума викупу була знижена в тому числі й тому, що екіпаж захопленого судна складався з громадян Східної Європи, а не США, а також тому, що танки на борту «Фаїни» були вживаними.
Спочатку пірати змусили «Фаїну» взяти курс на піратську гавань поблизу сомалійського міста Ейль, але завдяки зусиллям американського есмінця «Howard», який переслідував «Фаїну» на відстані кількасот метрів, 29 вересня українське судно було зупинене біля найближчого сомалійського узбережжя. Згодом «Фаїна» була оточена кораблями НАТО, до яких приєднався російський сторожовий корабель «Неустрашимый». Основною їх задачею було блокувати будь-які спроби розвантажити військову техніку.
30 вересня стало відомо, що капітан судна, росіянин Володимир Колобков, помер від серцевого нападу. 1 жовтня почались переговори з піратами щодо викупу. Офіційним представником судновласника став російський експерт в галузі морського піратства Михайло Войтенко, який заявив, що захоплення судна було невипадковим, а саме судно дотримувалось всіх правил безпеки, слідуючи на належній відстані від сомалійського узбережжя. Після кількаразових змін вартості викупу і регулярних зривів переговорів з піратами, «Фаїна» була звільнена 5 лютого 2009 року за суму 3 мільйони 200 тисяч доларів і 12 лютого у супроводі американського есмінця прибула в кенійський порт Момбаса. Наступного дня, після 5 місяців полону, українські моряки прилетіли до Києва.
Подальше переміщення вантажу «Фаїни» по території Кенії було засекречене Міністерством оборони країни. Однак згідно з даними Вікілікс, 9 листопада 2009 року перший заступник помічника Держсекретаря США з питань міжнародної безпеки та нерозповсюдження озброєнь Ванн Ван Діпен в Києві надав українській стороні супутникові знімки, які однозначно засвідчили, що українське озброєння було повантажене на залізничні платформи і прибуло у Південний Судан. Призначення вантажу для південносуданських повстанців заявляли і пірати, посилаючись на знайдені на судні транспортні документи. Офіційні представники Кенії і України категорично заперечили ці звинувачення, зокрема міністр оборони України Юрій Єхануров заявив, що все озброєння продавалося державною компанією "Укрспецекспорт" відповідно до міжнародних угод.
Викрадення «Фаїни» змусило Раду Безпеки ООН 7 жовтня 2008 року прийняти резолюцію №1838 із закликом до всіх держав «брати активну участь у боротьба з піратством у відкритому морі біля узбережжя Сомалі, зокрема шляхом розгортання військових кораблів і військових літаків». За даними ООН лише в 2008 році біля берегів Африканського Рогу було зафіксовано 120 нападів на торгові судна, а дохід піратів, отриманий в якості викупу, оцінюється у 150 мільйонів доларів.
У липні 2013 року «Фаїна» була заарештована в Іллічівську разом із вантажем в рамках розслідування справи по затриманню властями Лівії судна «Етель» цього ж судновласника, у зв'язку із звинуваченні в участі в афері із перепродажем 650 автомашин Kia и Hyundai, придбаних лівійською компанією для власних потреб у Гонконзі.
ВІД ПЕРШИХ ГРОМАД ДО ПЕРШОЇ ІМПЕРІЇ