Конструкцію першого дирижабля запропонував французький військовий інженер Жак Меньє в 1784 році, через рік після першого польоту братів Монгольф'є. Саме Меньє належить ідея форми дирижабля і застосування пропелера для керування польотом. Однак, його ідеї довгий час не могли бути реалізованs із технічних міркувань. Лише в 1852 році француз Анрі Жиффар піднявся в повітря на збудованому ним 44-метровому дирижаблі з паровим двигуном. Він зумів піднятись на висоту 1 800 метрів, однак із-за малої потужності двигуна сам дирижабль виявився не здатним долати сильні пориви вітру і вів себе некоровано.
В 1883 році на дирижблі почали ставити електричні двигуни, в 1887 році — бензинові, завдяки чому вдалось розвивати швидкість до 25 км/год; з кінця ХІХ століття в якості оболонок став використовуватись алюміній. В 1900 році німець Фердинанд Цеппелін збудував дирижабль у вигляді обшитого листовим алюмінієм каркасу з двома алюмінієвими гондолами, в яких розмістилось по бензиновому двигуну потужністю 16 кінських сил. Його випробування пройшло 2 липня і справило на глядачів неймовірне враження: 128-метровий апарат діаметром майже 12 метрів рухався в повітрі зі швидкістю 8 м/с (29 км/год). Завдяки такому успіху на довгий час слово "цеппелін" стало синонімом слова "дирижабль".
Перелітівши Атлантику, цеппелін приземлився у місті Фрідріхсхафен (Німеччина) для дозаправки, звідки за 101 годину 49 хвилин подолав 11 743 км над Східною Європою, СРСР, Сибіром і здійснив посадку в Токіо. При цьому екіпаж дирижабля відмовився сісти у Москві, незважаючи на офіційне запрошення радянських властей. Через 5 днів LZ 127 продовжив політ і через 79 годин і 54 хвилин, подолавши 9634 км прибув до Лос-Анджелеса. Останні 4822 км дирижабль подолав за 51 годину 13 хвилин і 29 серпня 1929 року завершив кругосвітню подорож у Лейкхерсті, штат Нью-Джерсі.
Загалом перший кругосвітній переліт тривав 12 днів 12 годин і 13 хвилин (21 день 5 годин і 31 хвилина разом із зупинками), а його довжина склала 33 234 кілометри. Станом на 1929 рік це була найшвидша кругосвітня подорож. З цієї нагоди Німеччина випустила спеціальну срібну монету, а керівник польоту Хуго Еккенер був нагороджений золотою медаллю американського Національного географічного товариства.
«Граф Цеппелін» експлуатувався до 1937 року і за цей час виконав 590 польотів, включаючи один переліт через Тихий океан, 143 — через Атлантичний, один політ над Арктикою і один — круговий з Європи до Південної Америки через Північну. Після катастрофи дирижабля «Гінденбург» регулярні польоти LZ 127 були припинені, він був перетворений на музей, а в 1940 році — розібраний для потреб військової промисловості.
Коментарі
Дивіться також
• Політ першого дирижабля, 1900
• Перший у світі політ на літаку, 1903
• Підйом у стратосферу, 1931
• Загибель дирижабля «Гінденбург», 1937
• Перший політ в космос, 1961
• Перший політ людини на Місяць, 1969
• Перший політ на кулі через Атлантику, 1978