Події розгорталися в кінці Ірано-іракської війни, коли кораблі американського флоту використовувались для супроводу кувейтських нафтових танкерів. Авіалайнер А300 компанії Iran Air здійснював політ в рамках міжнародного повітряного коридору 35-кілометрової ширини, прокладеного між аеропортами Бендер-Аббас і Дубаї. У цей же час у Ормузькій протоці перебував ракетний крейсер ВМС США «Vincennes». За декілька хвилин до атаки на пасажирський літак фрегат відбив напад іранського військового корабля і увійшов у територіальні води Ірану, переслідуючи іранські збройні катери, що обстріляли вертоліт, запущений із крейсера.
За версією американських властей іранський літак летів у відведеному повітряному коридорі, але через втомленість і психологічний стрес екіпажу «Vincennes», котрий вперше брав участь в бою, він був помилково ідентифікований як винищувач і бузбитий двома ракетами.
Іранський уряд вважав атаку цивільного літака навмисним незаконним актом, який є наслідком злочинної недбалості, а не нещасним випадком. У 1989 році Іран з приводу цього інциденту звернувся у Міжнародний суд, котрий в 1996 році зобов'язав США виплатити компенсацію в сумі 131,8 мільйонів доларів, половина котрої призначалась сім'ям загиблих.
Дана компенсація була прийнята США як односторонній добровільний акт, оскільки відповідальність за те що трапилося, уряд США на себе не взяв. Віце-президент Джордж Буш-старший, зокрема, заявив: «Я ніколи не буду вибачатися за Америку. Не важливо, які були б факти». Компенсувати вартість літака (близько 30 млн доларів) США відмовилися.
Коментарі
Дивіться також
• Авіакатастрофа у Токіо, 1985
• Теракт над Локербі, 1988
• Трагедія у Броварах, 2000
• Авіакатастрофа над Чорним морем, 2001
• Скнилівська трагедія, 2002
• Авіакатастрофа під Смоленськом, 2010
• Рейс MH17, 2014