4 червня 1896 року в Детройті 32-річний Генрі Форд провів випробування власноруч зробленого чотириколісного автомобіля, обладнаного двоциліндровим бензиновим двигуном потужністю 4 кінські сили. Всього було виготовлено три екземпляри «Квадрицикла», які не користувались попитом і останній з них був проданий у 1901 році.На обкладинці: Сучасна репліка «Ford Quadricycle» 1896 року
19236
Читати 4 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply
Генрі Форд народився у 1863 році на фермі в Мічигані в родині ірландських та бельгійських емігрантів. Не провчившись у школі і року і заледве вміючи читати, 16-річним він втік в Детройт, де влаштувався учнем машиніста і ночами підробляв у годинниковій майстерні. Через три роки Форд повернуся на батькову ферму, де самотужки навчився ремонтувати портативні парові двигуни, що дало йому можливість найнятись наладчиком у компанію «Westinghouse». Одружившись, у 1891 році він знову переїхав в Детройт, де влаштувався інженером-механіком в «Електричну компанію Едісона» і за два роки дослужився до посади головного інженера.
Маючи достатньо часу і грошей, щоб зайнятись улюбленою справою, в крихітній майстерні позаду свого будинку Форд три роки працював над створенням бензинового двигуна власної конструкції, який був прилаштований на саморобний візок на чотирьох велосипедних колесах. Це і обумовило назву нового транспортного засобу, випробування якого 32-річний Генрі Форд провів 4 червня 1896 року, — «Квадрицикл» мав двоциліндровий двигун з водяним охолодженням потужністю 4 кінські сили, 11-літровий бензобак під сидінням, дві передачі, які Форд так і не зміг переключити з першої спроби, але після деяких удосконалень розвинув швидкість 20 миль на годину (32 км/год).
Того ж року Форд продав свій перший «Квадрицикл» за 200 доларів, але популярності він немав і наступний був проданий, вже коли Форд працював виконробом у компанії «Detroit Automobile Company», заснованій 5 серпня1899 року промисловцем Вільямом Мерфі, якого Форд зумів переконати у своїй здатності розробити справжнє авто. Проте створенй в січні1900 року вантажний автомобіль був дорогим і ненадійним й не виправдав сподівнь інвестора, який прагнув конкурувати з компанією «Oldsmobile», що випускала надзвичайно популярні двомісні авто «Runabout», і через рік компанія була ліквідована.
До жовтня1901 року Форд разом зі своїм колишнім підлеглим Гарольдом Віллсом виготовив 26-сильний автомобіль, на якому особисто переміг на перегонах на 10 миль у містечку Гус-Пойнт. Це знову надихнуло Вільяма Мерфі і 30 листопада 1901 року він відкрив нову автомобільну компанію, названу «Henry Ford Company», в якій Форд отримав посаду головного інженера. Проте рік безрезультатної роботи над удосконаленням авто знову розчарували інвестора, який вирішив ліквідувати і це підприємство.
Для оцінки вартості майна «Henry Ford Company» Вільям Мерфі запросив інженера і промисловця Генрі Ліланда, фірма якого займалась литтям і штамповкою металу, виробляла власні автомобільні двигуни та елементи шасі. Він зумів переконати власника не ліквідовувати компанію, а реорганізувати її, взявши його головним інженером. Перейменована згодом у «Cadillac Automobile Company», вона вже через два місяці випустила перше авто, а в 1908 році стала визнаним у США лідером серед виробників розкішних машин і піонером у багатьох автомобільних новаціях.
Форд був змушений знову починати все спочатку і в 1903 році разом зі своїм колегою по «Електричній компанії Едісона» Олександром Малкомсоном заснував компанію «Ford & Malcomson». Вклавши в неї власні кошти, їм вдалось підготувати випуск недорого седана Ford A (T33), однак його масове виробництво вимагало нових інвестицій, які були залучені продажем частини акцій, — 16 червня 1903 року була створена компанія «Ford Motor Company», в якій Форд і Малкомсон володіли по 25%.
Завдяки перемозі Генрі Форда в автоперегонах 12 січня1904 року з рекордною швидкістю 91,37 миль/год (147,05 км/год) на спеціально сконструйованому автомомобілі «999» з 19-літровим двигуном, його компанія набула слави, модель «Ford A» стала надзвичайно популярною, і в 1906 році «Ford Motor Company» отримала свій перший прибуток, який перевершив усі сподівання.
Це дало змогу Генрі Форду почати роботу над моделлю «Ford B» класу «люкс», бюджетною «Ford К», успіх яких дозволив йому реалізувати свою давню мрію — створити економічну, надійну і недорогу машину для середнього класу. Пошук шляхів для зниження собівартості моделі «Ford T» привів Форда до революційного рішення, яке назавжди змінило не лише автомобільну а, загалом, всю промисловість — 7 жовтня1913 року на заводі «Ford Motor Company» в Детройті почав працювати перший автомобільний конвеєр.