Будівництво
Суецького каналу
Архітектура і будівництвоВолодимир Лук'янюк
25 квітня 1859 року у Порт-Саїді під керівництвом французького інженера і дипломата Фердинанда Лессепса почалось будівництво Суецького каналу — штучної водної магістралі довжиною 101 милю, що мала сполучити Середземне і Червоне моря.
32632
Читати 2 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply

Штучні канали в районі Суецького перешийку, що сполучає Африку і Азію, створювались ще в античні часи — за правління Птолемеїв вони сполучали місцеві озера з Червоним морем і Нілом. З часом ці канали зникли від природних катаклізмів або були засипані. У 15 столітті у Європі обговорювалось питання будівництва каналу через Суец, щоб скоротити 7000-кілометровий морський шлях з Європи до Азії навкруги Африки.

Проте перші роботи з практичної реалізації цього проекту почались лише в кінці 18 століття, коли Єгипет був окупований Францією і Наполеон Бонапарт особисто проінспектував залишки античних каналів. Французи продовжували дослідницькі роботи, і у 1854 році Фердинанд Лессепс, колишній французький консул в Каїрі, підписав секретну угоду з турецьким губернатором Єгипту Саїд-пашою про будівництво каналу через Суецький півострів та право на його експлуатацію потягом наступних 99 років. До 1856 року інтернаціональною групою інженерів був виконаний проект робіт, реалізація котрого була покладена на спеціально створену "Компанію Суецький канал" за рахунок фінансових капіталовкладень банківського дому Ротшильдів.

Будівництво розпочалось 25 квітня 1859 року силами місцевих робітників, залучених до ручних землекопальних робіт. Лише згодом з'явились будівельники з Європи з відповідною інженерною технікою. Однак важкі умови праці і епідемія холери не дали можливість завершити зведення каналу вчасно, і лише 17 листопада 1869 році, на чотири роки пізніше запланованого терміну, Суецький канал був урочисто відкритий для судноплавства.

З самого початку він був глибиною до 8 метрів, шириною по дну — 24 метри і по поверхні води — 70-100 метрів. За перший рік після відкриття по каналу пропливло лише близько 500 суден, і тільки в 1876 році, коли Велика Британія стала основним акціонерним власником каналу, він був реконструйований і став одним із найзавантаженіших транспортних маршрутів.

У 1956 році Суецький канал був націоналізований Єгиптом і з тих пір декілька разів закривався для судноплавства через арабо-ізраїльські війни. Сьогодні по ньому щоденно пропливає близько 50 суден і перевозиться до мільйона тон вантажів.

Друк 5
Володимир Лук'янюк спеціально для © «Цей день в історії», 18 квітня 2014. Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку.

Коментарі

Головні події 25 квітня

Завершення Пелопоннеської війни

404 до н.е.
#ЦейДень

Все про 25 квітня

Події, факти, персоналії

Ласло Святий — король Угорщини

1077

«Робінзон Крузо» Даніеля Дефо

1719

Помер Михайло Коцюбинський

1913

Загибель космонавта Володимира Комарова

1967