У 1932 році голівудський кінопродюсер Говард Х'юз заснував авіабудівельну компанію Hughes Aircraft Company, котра займалася виготовленням і випробуванням екстравагантних літаків, створених самим Х'юзом. У 1937 році Х'юз здійснив трансконтинентальний переліт, а в 1938-у — встановив рекорд світу, облетівши Землю за три дні 19 годин 14 хвилин.
Після вступу США у Другу Світову війну, американський уряд замовив у Hughes Aircraft Company літаки-човни, здатні перевозити людей і вантажі на великі відстані. Із-за обмежень військового часу на використання сталі, Х'юз вирішив будувати літак з дерева, покритого пластиком.
Створення літака обійшлось в 23 мільйона доларів і зайняло стільки часу, що останні роботи вже виконувались після закінчення війни і завершились в 1946 році. Із-за дороговизни проекту Конгрес поставив вимогу продемонструвати роботу літака і 2 листопада 1947 року березово-ялиновий гігант з вісьмома величезними пропелерними двигунами, який отримав прізвисько "Spruce Goose" ("Ялинковий гусак"), здійнявся над водами океану біля містечка Лонг-Біч. Тисячі бажаючих зібрались подивитись на унікальне видовище і були вкрай розчаровані, коли літак зміг пролетіти близько кілометра і впав у воду.
Незважаючи на явну невдачу, Говард Х'юз, котрий пішов з компанії в 1950 році, вважав "Геркулес" одним із кращих літаків за всю історію авіації і протримав єдиний його екземпляр з 1947 року до 1976 (року смерті) у повній готовності до зльоту в спеціально зконструйованому ангарі, утримання котрого обходилось 1 мільйон доларів на рік. Сьогодні "Геркулес" знаходиться в Музеї авіації "Евергрін" і місті Макмінвіль, штат Орегон.
Коментарі
Дивіться також
• Перший стрибок з парашута, 1797
• Перший у світі політ на літаку, 1903